saknaden

Saknaden efter många är så stor just nu, dom här dagarna har jag haft sån stor saknad. Så fort jag ser något som påminner om dom eller om ett minne av dom kommer upp så får jag tårar i ögonen. Farfar och Farmor, jag kommer fortfarande ihåg hur det luktade hemma hos dom, dom spelade mycket kort, så dom hade gamla slitna kortlekar liggandes framme och det var så det lukta hos dom, kortlek. Jag hade förut en gammal kortlek och den sparade jag bara för att påminnas av dom, men nu är den borta. Morfar, så fort jag ser en traktor får jag tårar i ögonen och tankarna kommer till honom. Gammelmorfar, dig påminns man av varje gång man åker till Mölltorp, när man ser alla tavlor du har målat. Star, honom tänker jag ständigt på, tänker hela tiden tänk om jag hade haft pengar och kunnat få honom opererad, då hade han funnits kvar hos mig, jag saknar hans kärlek, han va bara min och jag var bara hans, jag tackar dom där uppe som skänkte mig en ängel. Sunny, jag saknar han jävelstyg, det är sjukt att jag saknar att ropa med skällande röst "SUNNY", jag saknar han spinnande, hans ögon trängde in i ens själ.

Saknade av så många nära är jobbigt, det är extra jobbigt när saknaden för alla kommer på samma gång. Saknade kommer alltid att finnas här, det är något man inte kan göra något åt.

Någon gång kommer jag att få träffa dom igen. Den som kommer och visar mig vägen den dagen är nog min star. Han visade mig vägen tillbaka till livet, så han kommer nog visa mig vägen då också.

Saknaden är något vi kommer att få leva med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0