Star 6 Augusti

Det är ett stort hål i mitt hjärta, ett hål av saknad.

Många tänker väl "hur kan en katt betyda så mycket för någon?"

Tro mig det går. För ungefär snart 5 år sedan åkte jag iväg med mina föräldrar för att jag skulle få en katt. Det var under min svåra tid. Han va nästan 1 år. Det var ingen som ville ha honom, han blev utstött av mamman, så familjens hund uppfostrade honom. Han hette Piraten från början, det var barnen i familjen som hade döpt honom till det för att han hade en svart fläck runt ena ögat.

Jag bestämde mig direkt, jag vill ha honom. Och det var det bästa valet jag har gjort i hela mitt liv. Jag döpte honom till Star. Världens underbaraste kille. Tack vare honom så lever jag idag. Hon kom in i min själ och mitt hjärta.

När han var ungefär två år blev han jättedålig. Han bara låg i sängen helt borta. Drack inget, åt inget. När man klappa honom så hade man hela handen full med hår. Till slut fick jag knappt liv i honom. Vi ringde veterinären och åkte upp med honom direkt. Hon tog blodprov på honom och gavhonom en spruta med näring i. Efter det blev han pigg igen, men fick gick honom vatten med en spruta genom munnen ett tag. Sen kom svaren. Han var sjuk. Jag kommer inte ihåg vad sjukdommen heter men det är som HIV. Men det smittar inte. Veterinären sa att han kommer inte finnas hos mig så länge till. Kanske ett år som högst. Jag var helt knäckt. Min lilla Star, Sjuk ?

Han levde 3 år till efter det. Jag är mycket tacksam över dom åren. jag kommer fortfarande ihåg när vi lekte kurragömma i huset, hur kul han tyckte det var. Sättet han visade att han älskade mig, jag känner det fortfarande. Hur han stångade med ansiktet i mitt ansikte och nästan kröp ur skinnet. Min underbara kille, usch va jag saknar honom.

Den dagen allt blev så akut för ungefär ett halv år sedan, det var den värsta dagen i mitt liv. Jag var beredd på att hans sjukdom skulle ta honom ifrån mig. Men det var det inte. Njursten fick han. Och det var så illa att de antingen va operation direkt eller insomning.

Jag hoppas jag gjorde rätt val. Veterinären som gav honom sprutan sa att han hade inte blivit helt återställd efter operation.

Ingen kommer någonsin kunna ta Stars plats i mitt hjärta.

Han räddade mitt liv men jag kunde inte rädda hans...

Du finns alltid i mitt hjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0