Dag 2


Den person jag skulle vilja träffa är min Morfar

Han lämnade denna värld för många år sedan.



Jag skulle vilja få en dag med honom så man kan få lära känna honom, eftersom jag har knappt några minnen av honom, var inte så liten när han gick bort,  men hade svåra år så minnen är som utsuddade.

Jag hör så mycket om hur han var som person men jag skulle vilja ta reda på det själv.


Det enda jag har nu som får mig att känna mig nära honom är att jag läser hans dagbok som mamma fick av honom innan han lämnade oss.  Ibland känns det som om han sitter bredvid mig när jag läser.

Det är mycket jag skulle vilja veta, bara att få sitta och lyssna på honom när han pratar om sin resa genom livet skulle vara värt allt.


Saknar dig morfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0