Blev en bloggpaus, men tillbaka nu igen

Tog en bloggpaus, det var inget planerat, det blev bara så.

Har haft en liten svacka ett tag men nu börjar jag ta mig upp igen och förhoppningsvis fortsätter jag :)


Det har hänt mycket här i världen och det är hemskt att sitta här i sin lägenhet och inte kan göra göra för att hjälpa.


Norge hade en dramatisk dag, och det skadade runt tankar och känslor hos alla människor. Tankarna har varit hos dom drabbade och deras nära och kära.




Torkan i afrika får mig att gråta, alla dessa människor som inte få i sig tillräckligt med vätska och mat. Alla föräldrar som ser sina barn svälta och torka, det finns inga ord. Att se bilder på små barn som är som vandrade skelett det får mitt hjärta att krossas. Jag önskar jag kunde göra något.



Utöver allt detta hemska som händer och har hänt så måste man se allt positivt som händer i världen. Men vart ska man se detta? Allt man läser om i tidningar är bara hemska saker, finns det inte något bra som händer som man kan skriva om? Finns det inget hopp dom kan ge oss läsare ?


Är det någon som kan skriva något bra som har hänt i sitt liv nyligen eller något bra som har hänt i världen ?
Jag vill veta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0