Arbetslös

Att vara arbetslös är verkligen inte som många tror.

Många tror att vi arbetslösa har det bra, vi har all tid o ta det lugnt, vi kan göra vad vi vill när vi vill,


vi kan ha kul hela tiden.


Men så är det inte.


Vi är ständigt stressade p.g.a att vi inte har något jobb.


Ständigt leta efter jobb och många nej.


Det känns som om man har hela världen på sina axlar.




Pengarna är precis att dom räcker till. Man ska ju inte klaga tanke på att man har tak över huvudet och mat i magen. Men nu vill jag bara beskriva arbetslösas situation.


Pengarna räcker till räkningarna och lite mat, sen är det slut.


Det ekar ofta i plånboken.




Några roliga saker kan man inte hitta på. Som att gå på bio, ut och festa eller köpa den där assnygga klänningen på Gina.


Kompisarna försvinner, eftersom dom vill festa eller gå på bio eller något annat som kostar.


Så där sitter man hemma och har tråkigt.




Jag har varit arbetslös i två år nu och jag skulle göra precis vad som helst för att slippa sitta hemma.


Att få gå på bio med min pojkvän är något jag verkligen längtar efter.


Att kunna fylla frys och kyl med mat skulle vara som en dröm.


Man är inte frivilligt arbetslös.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det kommer alldeles strax bilder på bloggen på sovrummet/sovalkoven som du kan kolla in ;) Kommer även bilder på resten sen när det är klart.

2011-01-29 @ 21:18:21
URL: http://nettanbutterfly.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Oj, två år!? Jag har aldrig varit arbetslös så jag har ingen aning om hur det känns. Men bor du i en liten stad? För annars borde det inte vara så svårt att få ett jobb. Visst det är ju inga glamjobb direkt, men det är jobb. Här i göteborg kryllar det med jobb. Finns hur mycket jobb som helst som telefonförsäljare och dyligt. Som sagt, inga glamjobb men jobb. Hoppas du hittar något snart!

2011-01-29 @ 22:03:49
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: GUEVACCI - Färgstark kill

plugga, städa, blogg,a städa och slappa :) din dÅ? javisst :P

2011-01-30 @ 11:47:46
URL: http://guevacci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0