Alla är vi värda lika

Alla är vi värda lika oavsett hudfärg, kläder, utseende och läggning, kön med mera.
Att man kan se ner på människor på grund av hur dom ser ut eller deras läggning är helt sjukt.

Människor som säger elaka saker till andra människor gör mig så arg och jag skäms över att vara människa.

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad

Hur skulle du känna dig om någon kallade dig hora på stan ?
Det skulle trycka ner dig rejält och du skulle vilja byta om fort.

Men om någon kallade dig något för din hudfärg ?
Du skulle bli ännu mer nertryckt, du skulle inte kunna ändra något med dig.
Du skulle få leva med den känslan hela livet.

Varför beter sig människor på detta viset ?

Man lär sig inte att känna denna person, man dömer direkt utsidan.
Man kan då gå miste om en riktigt bra vän, eller kanske till och med kärleken.
Det pratas mycket om jämnställdhet mellan kvinnor och män.

Men jag tycker då att jämnställdhet mellan alla människor är viktigare.
Om det skulle bli jämnställdhet mellan alla människor så skulle det atomatiskt jämnställdhet mellan kvinnor och män.


Alla människor är lika mycket värda.

Vi föds med likhet, sen vad vi gör med livet är upp till var och en.

Bråttslighet sitter inte i huden!
Men tyvärr så är det inte många som förstår det.
Jag vill se att människan utvecklas och inser att hudfärg, kläder, kön, läggning och utseende inte är det man först ska kolla på hos en människa.

Lär känna personen först och sedan bestäm om du gillar personen eller inte.

Kämpa för människans rättvisa!



Kommentarer
Postat av: GUEVACCI

exakt :) det gjorde jag, nöjd med resultat? :D

2011-02-06 @ 10:54:24
URL: http://guevacci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0