Lärdomar av att misslyckas

Ett misslyckande betyder inte att jag är en förlorare
- Det betyder att jag inte har lyckats än.

Ett misslyckande betyder inte att jag ingenting har åstadkommit
- Det betyder att jag har lärt mig något

Ett misslyckande betyder inte att jag har varit dåraktig
- Det betyder att jag vågade försöka

Ett misslyckande betyder inte att jag saknar förmåga
- Det betyder att jag måste göra något annorlunda

Ett misslyckande betyder inte att jag är värdelös
- Det betyder att jag inte är perfekt

Ett misslyckande betyder inte att jag slösat bort mitt liv
- Det betyder att jag har en bra anledning att börja om

Ett misslyckande betyder inte att jag aldrig mer kommer att lyckas
- Det betyder att jag får öva mer.


Tänk på detta!! Det stämmer in, och många tror att allt är förstört om man misslyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0