Friendship

Vänskap är att finnas där för varandra och ha tid för varandra. Jag har försökt länge nu och jag har börjat tröttnat. Varför ska jag försöka hela tiden? Jag har pojkvän men jag kommer alltid att ha tid att träffa er och inte bara för en timme eller så. Jag vill mer, jag vill kunna sitta och ha en kväll med tjejfilmer och sitta och prata som förut. Men det går ju inte längre, för ni är alltid upptagna eller har ingen lust. Fick en tavla av en tjejkompis om våran vänskap, men den tavlan betyder inget, för den vänskapen finns inte längre, man ska ge något man menar och man ska ha tid för den personen. Blev glad när jag fick den men nu är det bara tomt när jag ser på den, för det känns inte som om det var äkta vänskapskärlek som du gav den med. Min andra tjejkompis, min bästa vän, min kusin, min syster har jag nog förlorat helt, jag saknar så himla mycket dom dagarna vi spenderade tillsammans, där vi kunde va ute och gå i timmar och bara prata, men nu är det borta och det har lämnat ett stort hål i mitt hjärta. Min andra tjejkompis har jag också förlorat, vi gled ifrån varandra, vi är väldigt lika men ändå gled vi ifrån varandra, och det gör ont. Jag vet varför mina ena två tjejkompisar försvann, dom skaffade pojkvän. Och jag tycker själv att om man har skaffat pojkvän så ska man inte glömma bort dom som verkligen bryr sig. Jag är jätteglad för deras skull att dom har funnit kärleken, det är jag verkligen. Men varför har dom inte tid med mig? Det gör riktigt ont. Jag har nu bara killkompis åter igen och det kan vara jobbigt ibland, för jag vill ha en tjejkompis att kunna sitta och prata med och kolla på snyftfilmer med. Som riktiga tjejer. Men kommer jag någonsin kunna ha det igen? Jag vet faktiskt inte. Jag saknar mina tjejkompisar så himla mycket. Jag älskar dom och dom är en stor del av mitt hjärta. Jag vill bara att få ha lite tjejtid med er...
Jag vet inte om ni accepterar den jag är nu. Den jag är nu när jag mår bra, för jag är inte samma person, jag lever ett helt nytt liv och jag älskar mitt liv nu. Jag kämpar för mina drömmar och min kärlek. Jag vill bara att ni ska förstå mig, för om ni alla tre verkligen förstod hur jag mådde förut så borde ni vara glada för min skull och om ni älskade mig förut så borde ni älska mig nu när jag är gladare. Vill bara att ni ska finnas vid min sida när jag uppnår mina drömmar...

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Bra skrivet. Du vet att du alltid har mig om du vill vara lite tjejig någon kväll ;)

Förresten, så går det att förminska youtube-klippen så att de inte hamnar utanför rutan.

2010-03-24 @ 14:07:35
URL: http://throughtheeyesofabutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0