En dikt

Saknaden

Jag sitter i mitt fönster
himlen gråter
allt är mörkt och kallt
sitter med en varm kopp te
och en filt runt mig
och stirrar ut
När kommer himlen le igen
när kommer värmen och ljuset
Den kommer med dig
I ensamheten sitter jag
och väntar
på att få se dig igen
Du har vart bort länge
och saknaden är stor
Mitt hjärta gråter
när du inte är här
jag vet inte när jag får se dig
jag vet inte när jag får höra dig
jag vet inte när jag får känna dig
du är borta som vinden..
Jag sitter i mitt fönster
himlen gråter
allt är mörkt och kallt
sitter med en varm kopp te
och en filt runt mig
och stirrar ut

När kommer himlen le igen
när kommer värmen och ljuset
Den kommer med dig

I ensamheten sitter jag
och väntar
på att få se dig igen
Du har vart bort länge
och saknaden är stor

Mitt hjärta gråter
när du inte är här
jag vet inte när jag får se dig
jag vet inte när jag får höra dig
jag vet inte när jag får känna dig

du är borta som vinden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0