Shopping

Shopping har blivit större än vad det har varit förut. Är det ett problem ?
Jag skulle svara "Ja" på den frågan. Ungdomar nu shoppar upp sina pengar på kläder, smycken, smink och andra skönhetssaker. Är det trycket i samhället som har skapat detta? Är det media ? Är det föräldrarna vi lär oss av?
Det finns nog mer att rabbla upp.. men just nu orkar jag inte :P hehe
Varför har shopping blivit så viktigt ? Är det den där glädjen vi längtar efter ? Är det tomheten vi försöker fylla ?
Vad tror ni ?
Jag kan erkänna att om jag hade ett jobb så hade jag handlat mer kläder än vad jag gör nu. Fast i o för sig så handlar jag knappt kläder nu :P hehe
Kläder, smycken och allt annat sånt är viktigt för oss alla, det får en att få bättre självförtroende om man förnyar sig då och då. Men det får ju dock inte gå till överdrift för då kanske man inte ens själv vet vem man är.
Så shopppa ska man göra, men med gränser :)


Vad tycker ni ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0