kylan kommer

Kylan är här men solen skiner. Den värmer inte så mycket men den ger ljuset vi behöver. Det är vitt ute av frosten som kommit under natten. Vi klär oss i varmare kläder och dricker varmt.
Det är halt ute, folk ramlar omkull, det ser roligt ut men det är det inte när man själv ramlar omkull. Då är det mest pinsamt.
Julen närmar sig sakta men säkert.
1:a advent har varit och nu närmar sig 2:a. Julklapparna är klara för min del, så nu är det bara att slå in dom och fixa julskinkan, och ja, städa kanske.
Men mitt i allt detta kan jag inte sluta tänka på dom som inte har en säng att sova i, som inte har pengar till mat.
Hur kan man då med och köpa massa onödiga prylar och önska sig onödiga prylar.
Jag är glad över att jag har mat, att jag har en säng att sova i. Det är det man behöver för att kunna leva.
Jag är glad över att jag inte är en sån som vill ha dyra saker, för det finns så mycket viktigare att spendera pengar på. Man behöver inte köpa sig ett status!
Jag skulle hellre köpa några filtar och ge till dom som bor på gatan.
Om man har pengar över efter att betalt räkningar och köpt mat, då är man INTE fattig.
Då är man lyckligt lottad....

Kommentarer
Postat av: Mmma

det var en fin tanke du har om julen, och om att dyra varor inte är status utan att det går bra även med enkla o billiga saker. Bara att känna sig nöjd med det man har kan också vara en status. Jag känner mig stolt över att du tänker och vad du känner över dessa grejer . kram mamma

2009-12-05 @ 10:45:29

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0