Varför jag tror det

Under nästan hela min uppväxt har jag hört ifrån folk hur ful, fet, äcklig och värdelös jag har vart. Så jag tror ju verklgen det, Det kommer ta tid för mig att tro något annat, när någon säger till mig att jag ser bra ut eller något så tror inte jag på den personen, det spelar ingen roll vem det än är. Jag har fått det inprentat i huvudet att jag är ful, fet, äcklig och värdelös. Hur ska jag någonsin få bort dom tankarna och hur jag ser mig själv. Jag kan inte ta emot komplimanger, det funkar inte, för jag tror ju inte att det är så. Fick en rejäl utskällning av min pojkvän igår pga det. Det är inget illa menat mot honom när jag inte tar emot något när han ger mig komplimanger. Jag hoppas att han förstår det. Men jag har lovat honom att jag ska arbeta på det. Men det är inte så lätt, men han har fått mig att känna mig mer bekväm med mig själv. Det är en utav alla saker jag älskar hos honom.
Jag vill bara en gång se mig själv i spegeln och inte se ett monster eller börja hacka ner på mig själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0