My story 9 Juli 2009

Jag föddes 26 september 1987 på natten på BB i skövde. Min mamma märkte att det var något som stod fel till och att jag var blå. Men sjuksköterskerna lyssnade inte och sen på morgonen var jag fortfarande blå. Sen gick läkarronden och då blev mamma inkallad. då blev det ambulans i hög fart till Göteborgs sjukhus. Där blev det udersöknigar. Där dom spruta upp kontrastmedel via ljumsken genom blodet till hjärtat då man såg va det var för fel. Och då blev det brottom, mamma och pappa blev utkastade ifrån rummet och dom kastade sig på telefonerna. Sen blev dom inkallad till hjärtläkaren som då talades om vad som var fel och tillstånds operation ville dom ha. Och att de va 50% chans att jag skulle överleva.Sen opererades jag innom en halvtimme. Dom såg till att jag hamnade i forsterstadiet igen annars hade de kunnat hänt att jag inte överlevt. Att jag hade dött innan operation. Dom la mig i hjärt och lungmaskin som jobbade åt hjärtat. Sen gick dom in och sprättade upp förträgningen som jag hade i lungpulsåderns klaff. Där inne har man ett tryck, och dom kunde inte mäta något tryck för att det va så dåligt. Jag hade även hjärtförstoring på den sidan men det gjorde dom inget åt. Efter operationen så kolapsade ena lugan ihop men det gjorde inget åt för att det skulle läka själv. Jag hade draneringsslangar överallt nästan. tre stycken. Jag låg på intensiven i några dagar. Jag piggnade till väldigt fort, jag vaknade till redan nästan direkt efter operation men jag fick inte det så dom fick söva ner mig igen. Sen när jag kom upp till avdelningen så stannade jag bara några dagar. Sen åkte vi hem. Och då kommer snälla syster någon månad efter och slår med knytnäven rakt över bröstet, men jag älskar henne ändå :) Sen var jag på kontroller i Göteborg varje vecka och sedan blev de mer sällan och sen tog Skövde över. Och nu går jag vart tredje år på kontroller.

Och någon operation blir det någon gång i framtiden troligen. Men jag har sluppit ännu.

När jag ligger på sjukhus


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. ja har med haft/ har hjärt problem typ nästan samma som dig fast mitt märkte dom när ja fyra år.ja går me på kontroller.å de är verkligen något stort man har varit me om. sen blir ja så frusterad över att alla andra som har små problem som typ att dom har ont där å där men de är inget emot typ de du å ja har gått igenom å ¨får leva med hela livet.du kanske blir sur för att ja skrev till dig men har har läst lite på din blogg. å ja tror inte du tycker om mej men ja är tillsammans me mattias karlsson. jenny

2009-10-17 @ 17:41:33

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0