Hur vi ser på andra

Varför ser vi så konstigt på andra ?
Om man ser lite annorlunda ut så kollar folk. Varför är det så att man inte får åldras i dagens samhälle?
Man ska åldras. Jag tycker inte det är fint när 50-.åringar har opererat ansiktet och slängt in botox. Man ska se naturlig ut, det är det som är finast. Man ska älska den man är, och andra ska älska en också för den man är. Det spelar ingen roll om man har lite rynkor eller något annat. Jo visst alla vill ju han en sån fin hud som dom på tv-reklamerna.  Men tänk om vi alla såg ut så. Då skulle man inte vara speciell. Vi alla ser olika på andra. Men egentligen det sjukaste är att man går runt och säger vem som är snygg och som inte är. Det ska finnas egentligen. Det är ju det som gör att man inte tycker om hur man själv ser ut. Det var där alla operationer och sånt kom till. Jag är den jag är, och du är den du är. Vi måste lära oss att älska det. Om jag skulle gå och göra operationer i ansiktet, då skulle inte jag vare jag längre. Alla ser olika ut och det är bra, för allt skulle vara så tråkigt om alla såg likadana ut. Man borde skämmas när man säger att någon är ful, och jag kan erkänna att jag själv har jag gjort det, men så säger jag om mig själv också, så det är ju inte att jag tror att jag är snyggare än massa andra. Innan man bestämmer sig om någon, lär dig känna den personen först. Det är insidan som faktiskt räknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0