Fin kropp? 21 Juli 2009

Va nere i hamnen idag. Blir så deprimerad. Man ser alla smala tjejer som kan sätta på sig vad som helst i stort sett och det ser snyggt ut. Jag blir så arg och besviken på mig själv. Varför kan jag inte klara av och bara sluta äta onyttigt och börja träna. Det får en att må så himla mycket bättre. Det viktigaste hos en människa är att man trivs med sig själv. Och det är något många människor inte gör. Det är dessa ideal som finns överallt. Jag vet inte hur det är för er killar, men för oss tjejer är det riktigt illa. Man tror att man har för små bröst men egentligen så är dom inte de. Dom ska passa kroppsformen. Det som kan göra mycket att vi tjejer är missnöjda med våra bröst kan nog bero mycket på att många killar tycker om silikonbröst. Dom flesta tjejerna vill se ut som fotomodeller, smala som sticker. Jo visst jag vill själv det. De känns som om jag skulle se ut så, så skulle jag känna att jag ser bra ut. Men sen, hur många killar vill ha en sticka och mysa med? Det finns inget och mysa med då. Felet med oss är att vi skäms alldelles för mycket. Man ska inte ha något att skämmas för. Man är den man är, men tyvärr så är det många som inte vill va den man är. Att se sig i spegeln och se ett hemskt monster är något som är svårt att få bort. Det kanske till och med inte går och få bort för vissa.  Man måste känna att man duger, att de finns någon som inte tycker samma. Men de kan vara svårt att ta emot. Ta emot komplimanger kan både vara svårt och lätt. Det beror på hur man känner sig den dagen. Men oftast blir de "haha dagens största skämt" Ofta så tror man ju inte på det. Men det är något man oxå måste lära sig att göra.

Du är du. Ingen annan. Det är DET som gör dig speciell! :)

Alla människor är unika på sitt sätt. Glöm inte de.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0