Det räddade mig

Min vikt och kroppsbyggnad har vart ett stort missnöje i mitt liv. Jag har alltid tyckt att jag har varit tjock även fast jag har varit smal, och alltid pratat om att jag var tvungen att banta.

För 2 år sedan så såg jag ut så här



Jag hade inga problem att ha på mig tajta klänningar eller linnen men ändå tyckte jag att jag var tjock och skämdes för min kropp. Jag hade en favoritklänning som dolde "magen"



Men vart var magen jag dolde? Jag såg mig som tjock och har alltid gjort.


Sen hände en sak, jag träffade min kille som jag har vart tillsammans nu med i 2 år och 1 månad snart.


Jag tappade tillslut kontrollen efter ett halvår - 1år.

Nu ser jag ut så här:



20.6 kg tyngre. Många tycker inte jag har blivit så stor men det räcker för mig.


20.6 kg extra är mycket och det är inte bra.


Först skämdes jag över hur mycket jag har lagt på mig, men det gör jag inte längre.


Det räddade mig! Jag satt en dag och kollade igenom gamla kort, och kom till ett kort ifrån 2009 och jag fick tårar i ögonen. Det var inte för att jag har gått upp massor. Det var för att jag tyckte att jag var tjock det året kortet togs och att jag behövde banta. Men nu ser jag allt på ett helt annat sätt. Jag var smal då!


Jag trivs inte med hur min kropp är idag, men jag ångrar inte att jag gick upp så pass mycket. Jag mår inte dåligt av det utan det har fått mig att se på mig själv på ett helt annat sätt.


Jag ska börja med en diet på måndag, men det är inte bara för att gå ner i vikt, det är för att ändra livsstil.


Jag vet att om inte jag hade gått upp dessa 20.6 kg så hade jag aldrig kunnat se mig själv smal. Jag hade alltid fått kämpa mot min egna felaktiga bild av mig själv. Nu kan jag se på mig själv och veta att när jag når mitt mål så kommer jag att vara nöjd.

Kommentarer
Postat av: Denise

När man är kär går man upp i vikt - de är ett bevis på att man är lycklig :) Jag har gått upp en massa sen jag träffade min kille. Han älskar mat och har fått mej att äta mer än vänligt, eller ja kanske inte mer än vanligt, mer som jag borde göra. Jag och mitt ex åt väldigt dåligt med mat. Han hade jättesvårt för mat och jag ställde mej sällan och laga mat till mej själv. Hoppas allt är bra annars.

Kram Denise

2011-08-19 @ 22:06:00
URL: http://panoramica.blogg.se/
Postat av: Linn Carita

Härligt!! Detta är just vad många tjejer behöver höra.

2011-08-19 @ 22:06:02
URL: http://linncarita.blogg.se/
Postat av: Denise

Ja verkligen, och hur man tar efter varandra.



De är underbart, väldigt varmt, ligger runt 40 garder på dagarna. Men som tur är så finns ju poolen så man kan ju svalka av sej om man är ute, inne är det ju ganska kallt pga av AC.



kram

2011-08-19 @ 22:18:51
URL: http://panoramica.blogg.se/
Postat av: Denise

Jag sänder gärna i väg några grader till er i Sverige så jag kan vara ute lite mera, får ju hålla sej inomhus mitt på dagen..

kram

2011-08-19 @ 22:21:50
URL: http://panoramica.blogg.se/
Postat av: Frida=)

Åhhh, fin blogg ;) Besök gärna min och skicka en liten kommentar om vad du tkr =D<3

2011-08-21 @ 11:10:57
URL: http://flaxlund.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline!

Vad stark du är, att du har insett det här är stort, det finns så många som aldrig gör det vilket är hemskt! Kram!

2011-08-21 @ 11:22:31
URL: http://idacarolinesvard.blogg.se/
Postat av: Linn Carita

Du har rätt och det behövs mer folk som skriver och tycker detta, speciellt i en värld där allting är perfektionisterat. Go girl!!

2011-08-21 @ 19:58:11
URL: http://linncarita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0