"15 sätt att förbli olycklig"

1. Förvänta dig att andra ska göra dig lycklig
2. Skyll din olycka på andra
3. Använg "om bara" så ofta du kan när det gäller tid, pengar och vänner
4. Jämför det du har med andra
5. Var alltid allvarlig
6. Försök alltid göra alla till lags
7. Säg aldrig nej
8. Hjälp andra men låt ingen hjälpa dig
9. Betrakta dina behov som oviktiga
10. Om någon ger dig en komplimang, avfärda den genast
11. Om någon kritiserar dig, förstora det
12. Behåll alla känslor på insidan
13. Förändras aldrig
14. Var aldrig nöjd med något annat än absolut perfektion
15. Tillbringa all din tid i det förflutna eller i framtiden
Jag var på en föreläsning idag om självkänsla och självförtroende. Mycket har jag själv tänkt på och mycket känner jag igen mig själv på. Nu så är det inte många punkter som stämmer in på mig själv men förut så var det alla, och då var jag inte lycklig. Hur väl stämmer det in på dig ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

bloglovin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0